ایران ضایعات

در بازار جهانی آلومینیوم چه می گذرد؟

در بازار جهانی آلومینیوم چه می گذرد؟

در هفته گذشته منتهی به جمعه سی و یکم فروردین ماه قیمت آلومینیوم در مسیر صعود قرار داشت و در انتهای هفته به دو هزار و ششصد و شصت و پنج دلار بر تن رسید. گفتنی است که این رقم از خرداد ماه دو سال قبل تا کنون، در بالاترین سطح قرار دارد.‌

روز جمعه، دولت های آمریکا و بریتانیا تحریم آلومینیوم، مس و نیکل روسیه را در مبادلات جهانی فلزات اعلام کردند و همین امر منجر به رشد قیمت ها شد. کارشناسان معتقدند این تحریم ها علیه روسیه،    تجارت جهانی آلومینیوم را تحت الشعاع قرار داده و بهای آن را در کوتاه‌ مدت افزایش می دهد. با این حال، تأثیرات بلندمدت به تغییرات در تجارت بین‌المللی آلومینیوم و میزان عرضه آلومینیوم روسیه بستگی خواهد داشت.

از سال میلادی قبل، چین میزان واردات آلومینیوم از کشور روسیه را افزایش داد و حدود ۱.۱۷۶ میلیون تن واردات آلومینیوم از این کشور را برای خود ثبت کرد. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۲،  افزایش ۱۵۴.۵ درصدی داشت و ۷۶.۲ درصد از کل واردات چین را در بر گرفت‌. تحریم های آمریکا و بریتانیا در مورد آلومینیوم روسیه می تواند حجم واردات چین را افزایش دهد و منجر به ارسال این فلز به سایر کشورها هم شود‌.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )