ایران ضایعات

رتبه ایران در صادرات فولاد در جهان 

رتبه ایران در صادرات فولاد در جهان 

وحید یعقوبی، معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور ضمن اشاره به جایگاه دهم ایران در جهان از نظر تولید فولاد، بیان کرد: کشور ما از نظر صادرات فولاد هم رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است. وی همچنین اظهار داشت محصولات فولادی ایران به بیش از سی و پنج کشور در سراسر دنیا صادر می شود. 

یعقوبی افزود صنعت فولاد در کنار پتروشیمی نقش بسیار مهمی در ارزآوری غیرنفتی برای کشور ایفا می کند و ارز مورد نیاز برای بسیاری از صنایع را تامین می کند. به این ترتیب بر  اقتصاد کشور اثر گذار است.‌ در سال ۱۴۰۲، درآمد حاصل از صادرات صنعت فولاد به ۷.۶ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، افزایش هجده درصدی را به همراه داشت.‌

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد، عملکرد این صنعت را در شرایط تحریم مضاعف هم موفق دانست و اظهار داشت تولید فولاد میانی در یازده ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۵.۸ درصدی و تولید آهن اسفنجی رشد ۸.۸ درصدی داشته است. در مجموع صنعت فولاد ایران سرعت رشد مناسبی نسبت به دنیا دارد. به طوری که در دو ماهه اول نخست سال ۲۰۲۴، تولید فولاد ایران ۲۶.۵ درصد افزایش یافته در صورتی که کشور  چین به عنوان رتبه نخست فولاد در جهان، افزایش ۱.۵ درصدی را ثبت کرده است. 

 

 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )